Partene i det statlige tariffområdet lyser ut 26 millioner kroner til ulike utviklingstiltak i statlige virksomheter for perioden 2024-2026. På denne siden kan du blant annet lese om hva ordningen er, aktivitetsplan for perioden og hvilke virksomheter som har fått midler innenfor ulike temaområder.
Kompetansemidlene skal støtte opp om tiltak som skal utvikle og effektivisere staten, fremme et godt samarbeid mellom ledelsen og medarbeiderne, og mellom partene i virksomheten, slik at virksomhetene kan tilby attraktive arbeidsplasser.
Digitalisering- og forvaltningsdepartementet og partene i staten har laget retningslinjene for hvem som kan søke og hvilke tiltak det kan søkes om, og som du finner videre nedover på denne siden.
Fristen for å søke kompetansemidler var 14. mars 2025.
Aktivitetsplan for perioden 2024-2026
DFØ har utarbeidet en aktivitetsplan for tariffperioden 2024-2026 så du kan planlegge ditt prosjekt i henhold til aktivitetene for ordningen.
Aktivitet | Tid | Ansvarlig |
---|---|---|
Søknadsfrist | 14. mars 2025 | Virksomheten |
Søknadsbehandling | Mars, april, mai | Partene og DFØ |
Tilbakemelding på søknad | Innen 21. mai 2025 | DFØ |
Prosess for overføring av tildelte midler | Innen 13 juni 2025 | DFØ og virksomheten |
Utbetaling av tilskudd. 1. utbetaling | Innen 13. august 2025 | DFØ |
Utbetaling av tilskudd. 2. utbetaling | Innen 13. november 2025 | DFØ |
Ferdigstillelse av prosjekt | Innen 30. april 2026 | Virksomheten |
Sluttrapporter | 01. august 2026 | Virksomheten |
Tilbakebetaling av ubrukte midler | 01. august 2026 | Virksomheten |
Erfaringsdeling | 2026 | DFØ og virksomheten |
Rapportering
Vær oppmerksom på at perioden for å gjennomføre prosjekter, blir kortere enn normalt. Dette skyldes at de tariffavsatte kompetansemidlene følger lønnsoppgjøret i staten, og dette var forsinket i 2024.
Virksomheter som får kompetansemidler, må levere en sluttrapport om bruken av tildelte midler innen tre måneder etter at tiltaket er planlagt fullført i henhold til prosjektplanen.
Siste frist for rapporten er 1. august 2026. Mal for sluttrapport får du på e-post fra DFØ.
Erfaringsdeling
Det er en forutsetning at virksomhetene som mottar kompetansemidler, skal formidle og spre erfaringer fra kompetanseutviklingstiltaket, og slik dele kunnskap på tvers av statlige virksomheter. Partene forbeholder seg retten til å gjøre relevante deler av evalueringsrapporter tilgjengelig for andre statlige virksomheter.
Egenfinansiering
Det legges opp til at virksomhetene legger opp til delvis egenfinansiering i form av arbeidstid og/eller egne budsjettmidler.
Hvem kan søke?
Retningslinjer for søkere av kompetansemidlene i hovedtariffavtalene i staten 2024-2026 , punkt 5.3.2, bokstav B
Statlige virksomheter kan søke kompetansemidler. Tiltakene det søkes om midler til må ha støtte fra de tillitsvalgte i virksomheten og må være forankret hos virksomhetsledelsen.
Søknaden må forberedes i samråd med de tillitsvalgte, i henhold til hovedavtalens regler. Tillitsvalgte skal inkluderes i arbeidet med å forberede en søknad og gis anledning til å delta i prosjektet/tiltaket. Tillitsvalgte oppfordres også til å ta initiativ til prosjekter, men virksomheten må stå som avsender for søknaden.
Det gis støtte til kompetanseutviklingstiltak i den enkelte virksomhet, og i samarbeid mellom virksomheter.
Hvilke tiltak kan dere søke om?
Tiltak det gis støtte til
- Kompetanseutvikling som bidrar til lokale miljørettede tiltak som vil kunne øke bærekraft for statlige virksomheter.
For eksempel bistand til at virksomheten kan utvikle kompetanse til å oppfylle FNs bærekraftmål, der dette er en relevant del av oppgaveløsningen.
- Forsøk med alternative arbeidsformer.
For eksempel prosjekter som tar for seg hjemmekontor, rammebetingelser og ulike aspekter som organisering av arbeid, arbeidsmiljø og fjernledelse.
- Utvikle digital kompetanse og grunnleggende kompetanse om kunstig intelligens
For eksempel kompetanseutvikling for å lære mer om nye digitale verktøy slik at partene lokalt får felles kunnskap og kan utøve medbestemmelse og tilrettelegging på en god måte ved for eksempel å innføre bruk av kunstig intelligens i virksomheten.
Et annet eksempel er at tiltaket kan føre til økt kunnskap om kunstig intelligens, og hvordan dette kan brukes, for å utføre nåværende og fremtidige arbeidsoppgaver på en god måte.
- Livsfaseorienterte prosjekter
For eksempel senkarriereprosjekter eller prosjekter for å utvikle og beholde medarbeideres kompetanse.
- Felles prosjekter knyttet til et inkluderende og mangfoldig arbeidsliv i staten
For eksempel tiltak for å forebygge sykefravær og frafall og fremme inkludering. Tiltak for å rekruttere flere med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne og unge mennesker som har utfordringer med å komme seg i arbeid.
- Tiltak for flere lærlinger i staten
For eksempel tiltak for å tilrettelegge for lærlinger i virksomheten.
- Prosjekter som ivaretar medbestemmelse hos tillitsvalgte og medarbeidere i organisasjonsutvikling, omstilling og endring
For eksempel kompetansetiltak for ulike grupper ansatte i forbindelse med omstilling og endringer.
- Fellesopplæring i partssamarbeid og medbestemmelse
For eksempel felles opplæring for tillitsvalgte og arbeidsgiver i hovedavtalen.
- Fellesopplæring i hovedtariffavtalene
For eksempel fellesopplæring for tillitsvalgte og arbeidsgiver om aktuelle temaer i hovedtariffavtalene i staten.
- Fellesopplæring om aktivitets- og redegjørelsesplikten i likestillings- og diskrimineringsloven
For eksempel fellesopplæring for tillitsvalgte og arbeidsgiver om hvordan kartlegge likelønn i virksomheten, eller hvordan følge opp aktivitets- og redegjørelsesplikten generelt.
- Andre kompetanseutviklingstiltak som bidrar til å nå målsetningen med ordningen
Det gis ikke støtte til
- Stipend for enkeltpersoner. Virksomheten kan likevel søke om midler og benytte dem til støtte for enkeltpersoner når dette er innenfor et større prosjekt i virksomheten.
- Dekning av lønnsutgifter for ansatte som deltar i det aktuelle kompetanseutviklingstiltak, med mindre dette er en nødvendig del av sentralt initierte forsøk.
- Kompetanseutviklingstiltak som må kunne anses som ordinær drift i virksomheten, eksempler er introduksjonskurs og lederopplæring.
- Innkjøp av utstyr (for eksempel IT-utstyr). Det kan likevel gis støtte til digitale og andre læremidler.
- Ordinær etatsopplæring.
- Finansiering av avsluttede prosjekter eller til dekning av kostnader som er påløpt, ved søknadsfristen.
- Bevertning, reise og leie av eksterne lokaler, med mindre det er av stor betydning for gjennomføring av prosjektet. Må begrunnes særskilt.
Dette må søknaden om kompetansemidler inneholde
Søknadsfrist er 14. mars 2025.
Innhold i søknaden
Dette skal du gjøre rede for i søknadsskjemaet:
- Beskriv prosjektet, herunder beskrivelse av samarbeidet med de tillitsvalgte
- Angi et budsjett som dokumenterer behovet for eksterne midler og søkernes egenfinansiering. Det er en fordel å angi egenfinansiering på inntil 25 prosent av søknadssummen.
- Vise en plan som forklarer hvilke aktiviteter som skal gjennomføres, samt hvilke målgrupper de er rettet mot. Det må også spesifiseres
- hva den enkelte aktivitet koster
- mål og forventede effekter av tiltaket/tiltakene
- opplegg for evaluering av tiltaket/tiltakene
- Vise en plan for spredning av erfaringer
Disse prosjektene har fått kompetansemidler for perioden 2024-2026
Kompetanseutvikling som bidrar til lokale miljørettede tiltak som vil kunne øke bærekraft for statlige virksomheter
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Arbeids- og velferdsdirektoraret | Kompetanseløft for helhetlig bærekraft i Nav. | Utvikle en prototyp for en digital læringsarena (bruke egen plattform, Kompasset) som skal sikre kompetanseløft om bærekraft. Utvikle innhold - interaktive læringsløsninger og forfatterverktøy som fremmer samarbeid og engasjement. Dette kan inkludere: • Videoer, digitale quizer, og tester Forankring og formidling | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig innhold |
Forsøk med alternative arbeidsformer
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Universitetet i Stavanger | Kurspakke for UH-sektoren i tjenestedesign | Workshops/samlinger | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger Digitale opplæringstiltak Faglig innhold |
Arbeids- og velferdsdirektoratet | Program for endrings- og utviklingsagenter innen medarbeiderskap | Program for endrings- og utviklingsagenter innen medarbeiderskap FASE I: Utvikling av innhold i «Program for endrings- og utviklingsagenter innen medarbeiderskap FASE II: Pilot FASE III: Utbredning. Kickoff for medarbeiderskap som arbeidsmåte og metode i Nav: I endrings- og utviklingsarbeid er det avgjørende at lederne eier prosessene, og er viktige sponsorer. Fase IV: Gjennomføring av Program for endrings- og utviklingsagenter innen medarbeiderskap | Forankring og formidling Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Departementenes digitaliseringsorganisasjon | Hvordan lykkes med aktivitetsbasert kontorløsning (ABK)? | Kunnskapsgrunnlag Skrive rapport av testing og utarbeide beslutningsgrunnlag Spre erfaringer | Spre erfaringer Kunnskapsgrunnlag Tematikk/faglig innhold |
Kunnskapsdepartementet | Bruk av nye arbeidsmåter i KD | Forbedre evnen til å fremskaffe gode svar på komplekse utfordringer Innføringskurs – for medarbeidere og ledere om utforskende arbeidsmåter Kurs/workshops – bruk av utforskende måter i praksis | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene Kurs/workshops – bruk av utforskende måter i praksis |
Utvikle digital kompetanse og grunnleggende kompetanse om kunstig intelligens
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon | Hvordan starte med bruk av KI og digitale verktøy i understøttelse av partssamarbeidet | Foredrag om KI | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold |
Kompetansesenter for Distriktsutvikling | Distriktssenteret vil ta i bruk kunstig intelligens på en intelligent måte | Ekstern veiledning, opplæring og samling | Kunnskapsgrunnlag |
Ila fengsel og forvaringsanstalt | AI - kan det effektivisere organisasjonen? | Kurs og oppfølgende intern dagsamling | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplaner og innhold for samlinger |
Justervesenet | Kompetanseheving, KI (grunnkunnskap for alle) | Kurs og interne samlinger | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Miljødirektoratet | Smidig Samhandling: Med smidige arbeidsmetoder, digitale verktøy og kunstig intelligens kommer vi ett hakk nærmere å løse klima- og naturkrisen sammen | Øke digitalt kompetanse og kunnskap om smidige arbeidsmetoder for alle ansatte Sørge for praktisk læring Ulike former for læringsmetodikk: e-læringskurs arbeidsverksted simulering hackatons interne faglunsjer coaching uttesting | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig Innhold |
Statistisk sentralbyrå | KI-kompetanse for effektivisering og støtte for overgang til skybasert plattform i Statistisk sentralbyrå |
Øke KI-kompetanse for statistikkutviklere som skal jobbe på skybasert plattform Aktivitetene er ulike opplæringsmetoder | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig Innhold |
Universitetet i Oslo | En organisasjon i endring - ny digital kompetanse, medarbeiderskap og tillitsledelse | To hovedarbeidspakker 1) styrke endringskapasitet og digital kompetanse inkludert kunnskap om kunstig intelligens, kompetanseheving innen tillitsledelse, veiledende ledelse og effektiv kommunikasjon, og 2) styrke medvirkning, aktiv selvledelse, autonomi og medarbeiderskap. | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger |
Livsfaseorienterte prosjekter
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Sør-øst-politidistrikt | Livsfasepolitikk i Sør-øst-politidistrikt | Seniorkurs Kunnskapsdeling Stillingspool Workshop med livsfasegruppe Samlinger Pilot – seniorstillinger Webinarer Håndbok/veileder | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold E-læring/andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig innhold |
Kriminalomsorgsdirektoratet | Aktivt medarbeiderskap | Medarbeiderutviklingsprogram med kompetanseområder som: Strategisk forståelse og endringskompetanse Aktivt medarbeiderskap og selvledelse Samarbeid på tvers og læring i organisasjonen Relasjonell og sosial kompetanse | Kjøreplan og innhold for samlingene Tematikk/faglig innhold |
Departementenes digitaliseringsorganisasjon | Hvordan beholde seniorer med attraktiv kompetanse lengst mulig? | Kunnskapsgrunnlag Hypoteseutforming for tiltak Prioritering og metodikk for testing Teste tiltak med løpende evaluering | Kunnskapsgrunnlag |
Felles prosjekter knyttet til et inkluderende og mangfoldig arbeidsliv i staten
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Bufetat, region nord | «Veien inn» | Forundersøkelse om mangfoldsrekruttering Digital workshop Lokale samarbeidsavtaler Forslag til jobbanalyser, stillingsannonser og intervjuguider Rekrutteringsfilm Evalueringssamling E-læring; Mangfoldsrekruttering i Bufetat region nord | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger E-læring eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig innhold |
Ila fengsel og forvaringsanstalt | En bra dag på jobb - veien til et godt arbeidsmiljø | Prosjektet består av fire faser, hvor fase 1 er gjennomført, og støtte søkes for de tre resterende fasene. Fase 2: Samling for målgruppen for å vurdere forslag til tiltak. Fase 3: Implementering av tiltak besluttet i fase 2. Fase 4: Evaluering og læringsfase som brukes til videre arbeid på området | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer |
Politidirektoratet | Ledelse av mangfold | Utvikling og distribusjon av lederopplæringsmoduler og gjennomføring av workshops med fokus på konkrete verktøy innen mangfoldsledelse Workshops for politiledere, verneombud og tillitsvalgte i de ulike distriktene for å aktualisere og bygge dybdekompetanse og forankre temaet blant nøkkelpersoner | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplaner Digitale opplæringstiltak |
Norsk Polarinstitutt | Hvordan skape godt psykososialt arbeidsmiljø med høy psykologisk trygghet | Foredrag | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplaner og innhold for samlinger |
Universitetet i Agder | KIMU - Kurs i Mangfoldsledelse i UH-sektoren | Utvikle og implementere et modulbasert kurs i mangfoldsledelse for UH-sektoren. Kurset skal gi lederes og tillitsvalgte økt kompetanse og verktøy til å håndtere et mangfoldig arbeidsmiljø | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig Innhold |
Norec | Arbeidslivet spilleregler og ARP-tema | Workshop/foredrag Arbeidslivets spilleregler: lovgivingen på området, hvilke rammer vi har i staten på de ulike avtaleverkene og hvordan medbestemmelsen blir utført Mangfoldsrekruttering – bevissthet rundt hvordan vi møter andre mennesker | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger |
Prosjekter som ivaretar medbestemmelse hos tillitsvalgte og medarbeidere i organisasjonsutvikling, omstilling og endring
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Høgskolen i Volda | Medbestemmelse | To fagdager | Kjøreplan og innhold på samlinger |
Innlandet politidistrikt | Endring med mening – styrket partssamarbeid for en bedre organisasjon |
Styringsrett og medbestemmelse Påvirkning og samspill i krevende tider Parallellsesjoner: Ledere Tillitsvalgte og vernetjenesten | Innsikt og læringspunkter |
Kriminalomsorgsdirektoratet | Kulturutviklingsprosjekt i kriminalomsorgen | Skape en åpen og inkluderende kultur som tiltrekker og beholder kompetente medarbeidere Kartlegge organisasjonskulturen Analyse av funn av kartleggingen Utvikle tiltak og handlingsplaner Implementering og forankring av tiltak | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Meteorologisk institutt | Trygg og robust tilbakemeldingskultur i Meteorologisk institutt | Program for styrking av tilbakemeldingskultur | Samlinger Kunnskapsgrunnlag |
Lånekassen | Jobbengasjement i Lånekassen | Workshops og seminarer i alle deler av organisasjonen Ledersamling Workshop for alle som deltar i partssamarbeidet Oppfølgingsundersøkelser | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger |
Fellesopplæring i partssamarbeid og medbestemmelse
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Departementenes digitaliseringsorganisasjon | Fellesopplæring som en kultur byggende tiltak | Tre ulike opplæringsbolker og samlinger innenfor: Statsansatteloven og personalreglementet Medbestemmelse og partssamarbeid Hovedavtalen i staten og lokal tilpasningsavtale | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger |
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon | Samarbeidsseminar for tillitsvalgte og ledelse | Utvikle partssamarbeidet som skal bidra positivt i den videre utviklingen av enheten Samarbeidsseminar: Hovedavtalen Hovedtariffavtalen Motivasjonsforedrag Kommunikasjon | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Politiets IT-enhet | Felles forståelse av partssamarbeid og medbestemmelse i PIT | Sikre en felles forståelse av hva partssamarbeid og medbestemmelse innebærer Foredrag og kurs fra ekstern foredragsholder rundt medbestemmelse og partssamarbeid. Workshops med interne fasilitatorer, med dilemmatrening, refleksjon og rollespill rundt aktuelle temaer. | Dele erfaringer |
Kriminalomsorgen region nord | Partssamarbeid og medbestemmelse i praksis | Opplæring i hovedavtalens formål og intensjoner. Det praksisnære skal vektlegges. Fylkesvise samlinger | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Arbeidstilsynet | Medbestemmelse som virker gjennom kultur, samarbeid og handling | Styrke medbestemmelse og medvirkning gjennom felles opplæring
Fagsamlinger skape gode rammer for medbestemmelse og etablere god samarbeidskultur ved virksomhetsoverdragelse. Fagdager – medbestemmelse og samarbeidskultur opplæringsmateriell gruppeoppgaver for å involvere deltagerne | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak |
Norsk Nukleær dekommisjonering | Medbestemmelse og samarbeidskultur ved virksomhetsoverdragelse | Skape gode rammer for medbestemmelse og etablere god samarbeidskultur ved virksomhetsoverdragelse Fagdager – medbestemmelse og samarbeidskultur opplæringsmateriell gruppeoppgaver for å involvere deltagerne | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak |
Politidirektoratet | Grunnopplæring i partssamarbeid og medbestemmelse | Utarbeide e-læring i partsamarbeid og medbestemmelse med utgangspunkt i politiets arbeidshverdag. | Dele erfaringer |
Arkivverket | Fellesopplæring i partssamarbeid og medbestemmelse | Videreutvikle det gode partssamarbeidet som en del av tillitsarbeidet i Arkivverket Kurs og workshop | Erfaringsdeling |
Fellesopplæring i hovedtariffavtalene
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Trondheim fengsel og forvaringsanstalt | Fellesopplæring hovedavtalen og hovedtariffavtalen | Seminar-fellesopplæring med ledere og tillitsvalgte i HA, HTA og videre partsamarbeid Kunnskapsgrunnlag | Kjøreplan og innhold for samlingene |
Fellesopplæring om aktivitets- og redegjørelsesplikten i likestillings- og diskrimineringsloven
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Lotteri- og stiftelsestilsynet | Styrke likestilling og mangfolds-kulturen i Lotteri- og stiftelsestilsynet | Opprette ARP-gruppe, studietur, tematime, risikokartlegging og utarbeide sjekkliste | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger |
Andre kompetanseutviklingstiltak som bidrar til å nå målsetningen med ordningen
Virksomhet | Prosjekt | Aktiviteter | Deling |
---|---|---|---|
Norad | Medarbeiderskapsprogram i Norad 2025-2026 | Fellessamlinger, avdelingssamlinger og læringsgruppen medarbeiderrollen og medarbeiderskap samhandling endringskompetanse strategi og prioriteringer | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Tolletaten | Tolletatens fremtidige kompetansebehov | Metodikk og virkemidler, (basert på kompetansebehov og gap) | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Utlendingsnemnda | UNE i framtiden - et kompetanseprogram for å styrke medbestemmelse, samarbeid, tillit, ytringsklima og kollegastøtte | Styrke kompetanse på rolleforståelse, medarbeiderskap og kunnskap om partssamarbeid og medbestemmelse. Legge til rette for godt samarbeid gjennom teamledelse og tillitsbasert ledelse, samt tilbakemeldingskultur Arbeidsmøter, gruppearbeid, utvikling av læringsmateriell og samlinger | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlingene |
Arkivverket | Trene på tilbakemeldinger i Arkivverket | Utvikle læringsmateriell Workshops Praktisk trening | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig Innhold |
Statistisk sentralbyrå | Medarbeiderskap og lederskap som utvikler aktivt medarbeiderskap – en videreføring av prosjektet om medarbeiderutvikling | Videreføre og utvikle aktivt medarbeiderskap i hele virksomheten Fasiliteringskurs | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig Innhold |
Finnmark politidistrikt | Pilot for innfasingsløp | Samlinger med introduksjon i samisk språk og kultur | Erfaringsdeling |
Statsforvaltaren i Vestland | Tillitsbygging hos Statsforvaltaren i Vestland | Digital opplæring i HTA, HA og IA Samling/arbeidsseminar | Kunnskapsgrunnlag |
Sametinget | Strategisk kompetansestyring på Sametinget | Utarbeide /sammenstille strategi for kompetanseutvikling. Identifisere kompetansegap og utforske hvordan Sametinget kan nyttiggjøre seg kunstig intelligens i arbeidet med blant annet kompetanseoverføring. Designe læringskatalog med innhold. | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger eller andre arrangementer E-læringskurs eller andre digitale opplæringstiltak Tematikk/faglig Innhold |
Norges idrettshøgskole | KarriereKompasset: Et tilbud for forskere tidlig i karrieren | Bidra til at NIH kan tilby attraktive arbeidsplasser og tiltrekke seg kompetente forskertalenter Samlinger, workshops, lage podcast, forskningsdagene 2026 og intervjuer | Kunnskapsgrunnlag Kjøreplan og innhold for samlinger Tematikk/faglig innhold |
Tidligere prosjekter som har fått tildelinger
Virksomhetene som mottar kompetansemidler må formidle og spre erfaringer fra tiltakene på tvers av statlige virksomheter. Under kan du lese om gjennomførte tiltak i de siste tariffperiodene. Ta gjerne kontakt med den enkelte virksomhet om du har spørsmål.