Kort fortalt: Bli klokere av våre ofte stilte spørsmål

Lurer du på hva andre virksomheter spør Statens arbeidsgiverstøtte om? Nå har vi samlet alle våre «ofte stilte spørsmål» på ett sted.

Siden 2018 har Statens arbeidsgiverstøtte mottatt flere tusen spørsmål fra statlige virksomheter om tolkning av lov- og regelverk, eller bistand til mer kompliserte saker innenfor arbeidsgiverområdet. 

Tjenesten brukes av alle virksomhetene i staten, og medarbeidere i HR er den største brukeren av tjenesten.  

Ofte stilte spørsmål i mange kategorier 

En del av temaene får vi gjentatte spørsmål om. Derfor har vi omformulert disse til ofte stilte spørsmål.  Disse kan du fordype deg i å få vite mer om, blant annet arbeidstid og fleksitid, omstilling, beredskapsvakt eller lokale lønnsforhandlinger. 

Ønsker du råd innen lov- og regelverk eller kompliserte saker, kan du ta kontakt med Statens arbeidsgiverstøtte:

Publisert: 18. mai 2022

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.